Pääsisältö
Hyvinkään TahkoImatran Pallo-VeikotJoensuun MailaKankaanpään MailaKempeleen KiriKiteen Pallo -90Koskenkorvan UrheilijatKouvolan PallonlyöjätManse PP, TamperePattijoen Urheilijat, RaaheSeinäjoen JymyJussitSotkamon JymyVimpelin Veto
Logosta etusivulle
Fera, RaumaHyvinkään TahkoJoensuun MailaJyväskylän KirittäretKempeleen KiriLapuan VirkiäMailattaret, VaasaManse PP, TamperePesäkarhut, PoriPöytyän UrheilijatRoihuttaret, HelsinkiSeinäjoen Maila-Jussit
  • Logosta etusivulle

  • Etusivu
  • Uutiset
  • Joukkueet
  • Stadionit
  • Säännöt
  • Videot
  • Ottelut
  • Yhteystiedot

  • Etusivu
  •  /  Uutiset
  •  /  Superpesis yhteistyöhön vaikuttajamarkkinointiin ja sponsorointiin erikoistuneen Gofamer Oy:n kanssa

29.6.2021


Superpesis sekä vaikuttajamarkkinointiin ja sponsorointiin erikoistunut Gofamer Oy ovat aloittaneet yhteistyön.

Superpesis yhteistyöhön vaikuttajamarkkinointiin ja sponsorointiin erikoistuneen Gofamer Oy:n kanssa

Suomen Pesäpalloliitto ja kotimainen vaikuttajamarkkinointiin ja sponsorointiin erikoistunut Gofamer Oy ovat solmineet kehitysyhteistyön, jonka tavoitteena on Superpesiksen, seurojen ja pelaajien digitaalisen tekemisen kehittäminen, mittaaminen ja laajempi hyödyntäminen.

Superpesis haluaa kasvattaa seuraajamääriään ja kaupallista arvoaan olemalla entistä enemmän läsnä digitaalisissa medioissa. Tämä mahdollistaa uudenlaisien kumppanuuksien kehittämisen sekä nykyisten että uusien yhteistyökumppanien kanssa.

– Me tartumme nyt härkää sarvista Suomen kansallispelin kanssa, ja teemme sosiaalisen median tekemisestä täysin läpinäkyvää ja mitattavaa. Tämä takaa luotettavat tulokset yhteistyökumppaneille, mutta myös jokaiselle seuralle ja pelaajalle mahdollisuuden kehittää omaa tekemistään helpon mittaustyökalun ja koulutuksien avulla, toteaa Gofamerin toimitusjohtaja Jere Virtanen.

Superpesis tahtoo olla modernin urheiluyhteisöä aktivoivan tekemisen edelläkävijä ja jakaa seurojen kesken parhaita käytänteitä. Myös digitaalisten medioiden rooli yhteistyökumppanuuksissa on tulevien kausien aikana merkittävässä roolissa.

– Tavoitteena on kasvattaa niin Superpesiksen pelaajien kuin myös seurojen tunnettuutta. Osallistamme kumppaneitamme tarinoihin, joilla rakennamme vuoropuhelua urheilun ja kansan välille. Näiden tarinoiden myötä pystymme paremmin palvelemaan ns. lajin etäfaneja, joiden määrä on lisääntynyt vallitsevan epidemian johdosta, kertoo Suomen Pesäpalloliiton myyntijohtaja Jonne Kemppainen.


Pesäpalloliiton myyntijohtaja Jonne Kemppainen ja Gofamerin toimitusjohtaja Jere Virtanen ovat innoissaan yhteistyöstä. Datan ja analyysien avulla Superpesiksen markkinointia viedään uudelle tasolle.

Superpesis ja Gofamer tulevat nostamaan kesän aikana useita mielenkiintoisia faktoja ja analyyseja Superpesiksestä ja seurojen tekemisestä sosiaalisessa mediassa. Jo ensimmäisen käyttökuukauden data on auttanut ymmärtämään paremmin – esimerkiksi, mikä toimii, kenellä ja missä mediassa. Näitä oppeja ja oivalluksia halutaan myös jakaa tulevaisuudessa suuremmalle yleisölle aina faneja myöten.

– Haluamme olla urheilumarkkinoinnin aallon harjalla. Tämän yhteistyön kautta pystymme tarjoamaan yrityksille entistä läpinäkyvämpää sekä mitattavampaa yhteistyötä. Urheilumarkkinointi on paljon muutakin kuin pelkkää tunnetta ja tukemista. Gofamerin avulla saamme tärkeää dataa ihmisten käyttäytymisestä, jonka pohjalta pyrimme luonnollisesti kehittämään myös omaa toimintaamme, lisää Kemppainen.

Digitaalisten medioiden rooli ja tekemisen taso ovat kasvaneet viime vuosina merkittävästi myös pesäpallojoukkueiden keskuudessa. Valtaosa seuroista ei siis ponnista eteenpäin tyhjän päältä.

– Seuroissa ollaan panostettu voimakkaasti sosiaaliseen mediaan viime vuosina. Suunta on hyvä, mutta tarvitse aiempaa tarkempaa numerotietoa, suunnitelmallisuutta ja ideointia. Gofamer-yhteistyöstä odotan erityisesti pelaajien hyödyntämiseen ja esille tuomiseen välineitä. Pelaajat ovat pelissä keskiössä, samaan pitäisi pyrkiä myös markkinoinnissa, toteaa Hyvinkään Tahkon toimitusjohtaja Miika Rantatorikka.

Suomen kansallispeli pesäpallo täyttää ensi vuonna 100 vuotta, jolloin tiedossa on paljon aktiivista tekemistä – niin kentällä kuin digitaalisessa maailmassakin.

Lisätietoa Gofamer Oy:stä: www.gofamer.com

Uutiset

Niko

Komeita rajapyykkejä rikki heti alkukaudesta miesten Superpesiksessä

22.5.2022

Sotkamon Jymyn Niko Korhonen johtaa miesten Superpesiksen etenijätilastoa ennen sunnuntain otteluita. Korhonen, joka ylitti 18. pelaajana kautta aikain 500 tuodun rajapyykin, on nyt tuonut 504 juoksua urallaan Superpesiksessä. Kouvolan Pallonlyöjien Matti Latvala puolestaan pelaa 500. superpesisottelunsa tänään sunnuntaina.

Iiro

Mistä superpesispelinjohtajat ovat kotoisin? – Osa 1

21.5.2022

”Tuo pelinjohtaja ei ole sitten mistään kotoisin” saatetaan jossain kriittisessä katsomonosassa kommentoida, kun pelinjohtajan nerokkaat oivallukset joskus johtavatkin täydelliseen katastrofiin. Kyllä kuitenkin on. Selvitimme miesten ja naisten (toinen artikkeli myöhemmin) superpesisjoukkueiden pelinjohtajien (1- ja 2-pelinjohtaja) kotipaikkakunnat ja sen, mistä päin Suomenmaata on eniten lähdetty merkkiviuhkan ja lippalakin kanssa maailmalle.

Kuten

Tunne kuuluu peliin, mutta kanssatoimijoiden kunnioitus on muistettava kaikissa tilanteissa

20.5.2022

Pesäpallo-ottelu sisältää paljon vuorovaikutusta eri toimijoiden välillä. Tiukat tuomiot ja täpärät tilanteet herättävät tunteita, niin kuin kuuluukin. Spontaani, lievä ja lyhytkestoinen reagointi hetkessä ovat osa pesäpallokulttuuria.

Superpesis

Robert Huberin tie 2, 2. krs
01510 Vantaa
Yhteystiedot
Materiaalisalkku

Superpesis Facebook
Superpesis Youtube
Superpesis Twitter
Superpesis Instagram
Pesis.fi